قوانین در سوئد

مقررات راحتی و آسایش همگانی در سوئد

در یک ساختمان مسکونی در نزدیکی همسایه های خود زندگی می کنید. ​احترام نهادن به همسایه‌ها یک اصل بدیهی است زیرا به این ترتیب همه در آن مجتمع مسکونی احساس راحتی خواهند کرد. مستأجرانی که با وجود تذکرها به بدرفتاری خود ادامه می‌دهند حق سکونت besittningsrätten در مسکن اجاره‌ای خود را از دست می‌دهند (از خانه خود اخراج خواهند شد). در زیر نمونه‌هائی از نکاتی که بایستی بدانها توجه کنید آمده است.

توجه به دیگران

همۀ ساکنان ساختمان موظف هستند حال یکدیگر را رعایت کنند. رعایت حال یکدیگر از ساعت 10 شب تا 7 صبح فوق العاده مهم است. برای آنکه مزاحم همسایگان خود نشوید موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

  • صداها در واحدهای ساختمان شنیده می شوند. دویدن، بازی کردن و بهم زدن درب ها به راحتی ایجاد مزاحمت می کند. شما بعنوان مستأجر مسئولیت دارید که مهمانان تان برای همسایگان مزاحمت ایجاد نکنند.  ​
  • صدای تلویزیون، رایانه و استریوی خود را در سطح مناسبی نگاه دارید.
  • پس از ساعت ۰۰-۲۰ دیوار را سوراخ نکنید و میخ به دیوار نکوبید.
  • مهمانی دادن جالب است، اما بهتر است از پیش این موضوع را به همسایه‌های خود اطلاع دهید. یک قاعده مهم آنست که هر چه به نیمه شب نزدیکتر می‌شوید، میزان صدا را بیشتر کاهش دهید.

دوچرخه‌ها و کالسکه‌های بچه‌ها بزرگترین خطر در هنگام آتش سوزی هستند

به علت حفظ امنیت در هنگام آتش سوزی، شما نبایستی مبلمان، سورتمه بچه‌ها pulkor، دوچرخه‌ها و کالسکه‌های بچه‌ها را در راه پله‌ها نگهداری کنید. این وسیله‌ها مانع کار نظافتچی‌ها هم می‌شوند.

 

آنتن گیرنده ماهواره‌ای و دیگر آنتن‌ها

اگر بخواهید یک آنتن گیرنده ماهواره‌ای parabol یا آنتن دیگری نصب کنید، ضروری است که از مالک مسکن خود اجازه بگیرید. این موضوع شامل نصب چنین آنتن‌هائی در بالکن و یا پنجره آپارتمان نیز هست.

 

مقررات استفاده از بالکن Balkongvett

به یاد داشته باشید که گلدان‌های شما بایستی در قسمت درونی نرده بالکن نصب شده باشند. به خاطر توجه به همسایه‌ها و برای پیشگیری از آتش سوزی غالباً برپاکردن آتش و کباب کردن در بالکن مجاز نیست.

 

گردآوری و بازیابی زباله‌ها

از بروز مشکل در اتاق زباله‌ها و محل دور انداختن زباله‌ها پیشگیری کنید. به این منظور کیسه زباله‌را پیش از دور انداختن گره بزنید. برای آسایش همگانی هیچ کس حق ندارد کیسه زباله‌را بیرون در ورودی قرار دهد، حتی اگر قرار باشد فقط یک لحظه بعد آنرا دور بیندازید. زباله‌های پرحجم مانند مبلمان را بایستی خودتان در مرکز بازیابی زباله‌ها که کمون تعیین کرده است، قرار دهید.

معلومات بیشتر درمورد دسته بندی و بازیافت را در بروشورجمع آوری روزنامه و بسته بندی بخوانید.

حیوانات خانگی شما

اگر شما حیوان خانگی داشته باشید که برخی اوقات به بیرون از آپارتمان آورده می‌شود، بایستی به چند نکته توجه کنید تا آسایش و امنیت همگان رعایت شود. هیچ حیوان خانگی نباید رها شود و آزادانه در راه پله‌ها به اینسو و آنسو برود. سگ‌ها بایستی در بیرون از خانه قلاده داشته باشند. شما همچنین مسئولیت دارید تا حیوان شما به اینسو و آنسو نرود و جائی را آلوده نکند(مهم است که به ویژه به مکان بازی کودکان توجه داشت) و باید همیشه از کیسه ویژه نیز برای دور انداختن مدفوع حیوان استفاده کرد. به دلایل بهداشتی شما مجاز نیستید در بالکن، از پنجره یا در محوطه بیرون خانه به پرنده‌ها دانه و غذا بدهید. این غذاها به سادگی جانوران مضر مانند موش‌ها را به خود جلب می‌کند.

محوطه‌های مشترک

حیاط خانه یک محل مشترک و محل ملاقات برای همه ساکنان است و همچنین برای کودکان است. از اینرو مهم است که هیچ خودروئی در حیاط خانه پارک نباشد. بدیهی است که همه ساکنان بایستی مراقب چمنکاری‌ها، گلکاری‌ها و دیگر وسائل مشترک باشند و آشغال‌ها را در سبدهای آشغال‌بریزند. اگر ببینید که چیزی خراب شده است، موضوع را به واحد خدمات به مشتری‌ها اطلاع دهید.

مقررات در رختشویخانه

شما و همسایه‌هایتان مشترکاً از رختشویخانه استفاده می‌کنید و مسئولیت مشترک آن نیز بر عهده شماست! این بدین معناست که شما خودتان بایستی پس از استفاده از رختشویخانه آنجا را نظافت کنید. بدین ترتیب بایستی رختشویخانه را تمیز و مرتب ترک کنید، درست همانگونه که در هنگام ورود شما بوده است.

منبع
اطلاعات درباره سوئد
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن