اخبار انجمن هااطلاعیه ها

هزار دشنام به تاریکی به اندازه روشن کردن یک شمع سودمند نیست

اطلاعیه همیاری ایرانیان

 

ایرانیان عزیز

 

از همان زمان که در پی آخرین جلسه هیئت مدیره اتحادیه سراسری ایرانیان مقیم سوئد ، برای یاری به هم میهنانمان،  نامه ای خطاب به نخست وزیر سوئد ارسال کردیم،  همچنان در پی گشودن راهی برای رساندن کمک به مردم ایران هستیم، که تحت فشارمحاصره اقتصادی و آشفته بازار دولتمردان بی تدبیر، روزگارشان هرروز تیره تر می شود.

 

در همین راستا  با نهادهای حقوق بشری مثل صلیب سرخ  وپزشکان بدون مرز تماس گرفتیم . با پاره ای از انجمن ها و تلاشگران سایر کشورها به رایزنی نشستیم. ولی هنوز راهکار مناسبی که بتواند ارگان های صاحب نفوذ را در خارج از کشور، برای حمایت از مردم رنج دیده ایران بسیج کند نیافتیم.

 

طبق آخرین گزارش های رسیده  به رغم فداکاری قابل تحسین  پزشکان ، پرستاران و کارکنان جان برکف بیمارستان های ایران – که در صف اول مقابله با شیوع بیماری کرونا هستند –  به علت کمبود چشم گیر وسائل پیشگیری، خطرتوسعه این درد بی درمان هرروز بیشتر می شود.

 

ما با پاره ای از انجمن های ایرانی در اروپا به این نتیجه رسیده ایم  که با اتکا به ایرانیان میهن دوست در خارج از کشور،  از اقداماتی هر چند کوچک شروع کنیم.  زیرا که از قدیم گفته اند :

 هزار دشنام به تاریکی به اندازه روشن کردن یک شمع سودمند نیست

 

راهکار فعلی ما این است که هر ایرانی  می تواند با ارسال وسائلی مثل ماسک و دستکش … از طریق پست برای خانواده یا دوستان و آشنایان خود،  به افزایش این وسائل  درایران یاری رساند. ما از شما می خواهیم که در حد توان خود دست به کار شوید،  و این راهکار را به عموم ایرانیان یادآوری کنید.

اگر هر ایرانی یک بسته کوچک به یکی از نقاط ایران ارسال کند،  گام بزرگی در راه مقابله با شیوع بیماری کرونا برداشته شده است.

 

 

هیئت مدیره اتحادیه سراسری ایرانیان مقیم سوئد

5 مارس 2020

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن