مطالب ویژهنگاهی به ایران
موضوعات داغ

در حمایت از اعتراضات به حق مردم ایران

بیانیه ی اتحادیه سراسری ایرانیان مقیم سوئد

 

ایرانیان عزیز

در پی فساد روزافزون دولتی و گسترش هرروزه فقر در ایران،  اقشار و طبقات مختلف مردم ماه هاست که به اشکال گوناگون دست به اعتصاب واعتراضات خیابانی زده اند.

برسر چوب کردن روسری در میدان شهر توسط دختران مخالف حجاب اجباری، یورش مزدوران به تجمع دراویش و هیئت مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، دستگیری روزنامه نگاران مستقل و معترض، اعتصاب رانندگان کامیون، سرکوب فعالین محیط زیست، تجمع هرروزه مالباختگان، اعتراضات دانشجویان و زندانیان سیاسی، اعتصاب سراسری آموزگاران کشور، تظاهرات کارگران نیشکرهفت تپه، گوشه هائی از جامعه بحران زده ایران است که بهای ارز و طلا در آن مدام افزایش می یابد و تورم افسارگسیخته معیشت هم میهنان ما را تهدید می کند.

در چنین شرایطی دولت جمهوری اسلامی که قادر به برآورده کردن خواست های به حق اقشار مختلف مردم نیست، اعتراضات مدنی زنان و مردان ایرانزمین را با خشونت پاسخ می گوید و به دستگیری فعالین نهادهای مختلف می پردازد.

هیئت مدیره اتحادیه سراسری با تاسف بسیار از وضع ناهنجارمیهن  بر این باور است که در مقابل استبداد قرون وسطائی حاکم و اقداماتی چون خصوصی سازی های واحدهای تولیدی و تاراج دارائی های کشور توسط عمال رژیم، اعتصاب و اعتراض حق مسلم همه شهروندان است و پاسخ کارگری که ماه هاست حقوق دریافت نکرده و معلمی که زیر خط فقر زندگی می کند زندان نیست. در این لحظات حساس حمایت اقشار مختلف مردم از اعتصاب کنندگان و پیوستن به تظاهرات آنان  وظیفه ملی ما ایرانیان برای تغییر درجامعه استبدادزده ایران است.

بکوشیم با حمایت از عزیزان دستگیر شده به وظیفه میهنی خود عمل نمائیم و متحدا در مقابل ارتجاع حاکم بایستیم.

 

هیئت مدیره اتحادیه سراسری ایرانیان مقیم سوئد

 19 نوامبر 2018

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن