اطلاعیه هامطالب ویژه

برای ماندن در تاریخ از مردم ایران پوزش بخواهید

نامه سرگشاده اتحادیه سراسری در اعتراض به اهانت مایک پمپئو به ملت ایران

 به وزیر امورخارجه آمریکا  مایک پمپئو

رونوشت به سفارت آمریکا در سوئد

احتراما

از شما می خواهیم به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا  زحمت کشیده به کتابخانه کنگره آمریکا مراجعه و اسناد تاریخی منطقه خاورمیانه را مطالعه فرمائید،  تا متوجه شوید که قرن ها آب های جنوب ایران خلیج فارس نامیده می شده است.

شما به عنوان یک سیاستمدار نمی توانید برای هر منطقه از کره زمین، براساس دعواهای سیاسی روز، نامی جدید انتخاب نمائید. نام های تاریخی جهان طبق نظرکارشناسان، جزو میراث  بشریت است و قابل دست بردن نیست.

ما ایرانیان مقیم سوئد که عمدتا در اعتراض به رژیم جمهوری اسلامی ایران ترک میهن نموده ایم، بسیار متاسفیم که شما به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا ، درمصاحبه با فاکس نیوز- 22 آپریل 2020  –  تحت تاثیراختلافات سیاسی منطقه خاورمیانه ، به خلیج فارس چیز دیگری گفته اید.  شما با این کار علاوه بر ایجاد افزایش تنش بین کشورهای منطقه،  سطح نازل درک خود را از کار سیاسی به نمایش می گذارید،  و به ملت ایران توهین می کنید.

هیئت مدیره اتحادیه سراسری ایرانیان مقیم سوئد،  برمبنای منشور جهانی حقوق بشر به شما اعتراض دارد و از شما می خواهد از تکرار چنین عمل غیراخلاقی ، غیرحقوقی و غیرسیاسی خودداری فرمائید ، و برای ماندن  در تاریخ  از ملت ایران پوزش بخواهید.

هیئت مدیره اتحادیه سراسری

24 آپریل 2020

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن