اطلاعیه ها

در حمایت از کارگران صنعت نفت و مردم خوزستان

ایرانیان عزیز

خوزستان زرخیز در سایه ناکارآمدی دولتمردان ایران با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند. گرانی، بیکاری، شیوع کرونا، گرمای سوزان شصت درجه، بی آبی و قطع برق، زندگی کارگران، کشاورزان، صیادان، و دامداران را به نابودی کشانده است. دادخواهی مردم ستمدیده که پیگیر مطالبات خود هستند با خشونت نیروهای امنیتی پاسخ داده می شود، و از گزافه گویی فرادستان چنین بر می آید که دیگر عقلانیتی در کار نیست.

کارگران نفت و گاز وپتروشیمی در استانی که بزرگترین پایگاه اقتصادی ایران است،  برای امرار معاش به اعتصاب برخاسته اند و با حضور در جمع بزرگ مردم شهر های خوزستان، یک همبستگی میهنی را در تقابل با سوء مدیریت حاکمان خودکامه و دزد بر پا ساخته اند.

برکسی پوشیده نیست که آگاهی شهروندان به حقوق اجتماعی خود گام اول بازسازی ویرانی ها  و تغییر بنیادی میهن است. بانگ بلند مردم خوزستان و اعتصاب سراسری نفتگران  نشان از آگاهی  هم میهنان ما دارد. جدالی که امروز در خوزستان تشنه دامن می گسترد،  در گردباد رخدادها  صیقل یافته است،  و توهمی نسبت به ارتجاع حاکم بر ایران  ندارد.

هیئت مدیره اتحادیه سراسری ایرانیان مقیم سوئد، ضمن ابراز همدردی با وضع ناهنجار مردمی که در صحنه بلاخیز خوزستان گرفتار آمده اند، وظیفه خود می داند از هر طریق ممکن در حمایت از اعتصابات، تظاهرات، و خواست های به حق بپاخاستگان بکوشد و از همه ایرانیان آزادیخواه می خواهد در این شرایط حساس صدای رسای مردم رنجدیده خوزستان باشیم.

هیئت مدیره اتحادیه سراسری

20 جولای 2021

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن