نگاهی به ایران

دهکده دانایی

منطقه وي‍ژه علم و فناوری خليج فارس (دهكده دانايی بوشهر)

منطقه ویژه علم و فناوری خليج فارس با هدف تقویت و گسترش فعالیت های دانایی محور در منطقه مي كوشد با فرآهم آوردن بستری جذاب و زیرساخت های مناسب علمی و فناوری جهت حضور مراكز دانشگاهي، تحقیقاتی، صنايع دانشي، مراكز دانش بنيان، واحد های فناور و حمايت از نوآوری های فناورانه در زمينه صنايع نفت، گاز و پتروشيمي، فناوري هاي زيستي و دريايي با تاكيد بر كاربرد فناوري هاي نوين و پيشرفته از جمله فناوري اطلاعات و ارتباطات، الكترونيك، زيست فناوري، بيوتكنولوژي و نانوفناوري، ضمن كسب مزيت رقابتي در زمينه محصولات دانشي مرتبط با ظرفيت ها و قابليت هاي موجود در جهت توسعه تولید، ثروت و رفاه و ایجاد جامعه دانایی محور در استان تلاش نماید.  لذا در اين مسير با تكيه بر نيروهاي متخصص دانشي، ايجاد فرآيندهاي انگيزشي و پرورش نيروهاي خلاق و دانش محور در صدد است جهت پرآوازه كردن نام خليج فارس، ايران و ايراني در منطقه گام بردارد.

نسرین معظمی

نسرین معظمی (۱۳۲۴) زیست‌شناس و میکروب‌شناس ایرانی است. او برای خدمات علمی خود نشان نخل آکادمیک فرانسه را دریافت کرده است.معظمی دکترای خود را در رشتهمیکروب‌شناسی از دانشگاه لاوال کانادا دریافت کرد.

او در بازگشت به ایران مدیر گروه بیولوژیکی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی شد و مرکز بیوتکنولوژی و مرکز کلکسیون قارچ‌ها و باکتری‌های صنعتی و عفونی را بازگشایی نمود. (طرح ایجاد مرکز کلکسیون قارچ‌ها و باکتری‌های صنعتی و عفونی نخستین بار توسط دکتر بزرگمهر وزیری میکرب شناس برجسته ایرانی به سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران پیشنهاد شده بود.) تاسیس مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی خلیج فارس در قشم.

برای اطلاعات بیشتر به سایت دهکده دانایی مراجعه فرمائید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن