آموزش در سوئد

آموزشگاه بزرگسالان در سوئد

یک آموزشگاه بزرگسالان، مدرسه ای برای دانش آموزان بزرگسال است. در این آموزشگاه می توانید درس های دوره ابتدایی و دبیرستان را بخوانید. در بسیاری از این آموزشگاه ها، می توان همزمان با تحصیل، زندگی هم کرد. در یک آموزشگاه بزرگسالان می توانید دوره های مختلفی را بگذرانید:

  • دوره های آموزشی عمومی که می توانید به جای دوره های دبیرستانی و گاهی ابتدایی بگذرانید. با توجه به تحصیلاتی که دارید، می توانید از یک تا چهار سال در اینجا درس بخوانید. سرعت آموزش دراین آموزشگاه، کندتر از کومووکس است.
  • دوره های آموزشی اختصاصی، دوره هایی هستند که برای رشته های خاصی درنظر گرفته شده اند. برای نمونه می توانید موسیقی یا هنر بخوانید. همچنین می توانید یک حرفه بخصوص مانند مربی گری فعالیت های اوقات فراغت یا دستیاری بخش پزشکی را یاد بگیرید.
  • زبان سوئدی برای مهاجران آموزشگاه های بزرگسالان می توانند دوره های آموزش زبان سوئدی برای مهاجران (Sfi) نیز داشته باشند.
  •  دوره ی آموزشی استقرار، در آموزشگاه بزرگسالان یک دوره آموزشی برای تازه واردان به سوئد است که از بخش هایی مانند آموزش زبان سوئدی، تعلیمات اجتماعی و آماده سازی برای بازار کار تشکیل شده است. درباره ی دوره های آموزشی استقرار می توانید در وبسایت Folkbildningsrådet بیشتر بخوانید.
  • «خط آموزشگاه بزرگسالان» امکان تازه ای است برای ادامه تحصیل در آموزشگاه بزرگسالان برای شما جوانان 17 تا 21 سال که به تنهایی به اینجا آمده اید. در این جا شما دوره های آموزشی دبیرستانی را خواهید خواند. در اینجا حتی می توان برخی از مواد درسی دوران پیش دبیرستانی را نیز خواند. اطلاعات بیشتر در اینجا: www.folkhogskolesparet.se

هرآموزشگاه، خود درمورد پذیرش دانش آموزان تصمیم می گیرد. آموزشگاه های بزرگسالان دارای سیستم نمره گذاری مخصوص به خود هستند. تحصیل در آموزشگاه های بزرگسالان، می تواند شرایط عمومی برای ورود به دانشگاه ها و مدارس عالی را به شما بدهد. منظور این است که شما، معلوماتی را که برای تحصیل در مدارس عالی و دانشگاه ها لازم است، به دست آورده اید.

منبع
اطلاعات درباره سوئد
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن