بهداشت و درمانمطالب ویژه

دوران بارداری در سوئد

در اينجا ميتوانيد در باره اينكه در طول و بعد از باردارى همچنين باردارى ناخواسته به کجا میتوانید مراجعه کنید، بيشتر بخوانيد.

باردارى و مراقبت مادران

درمانگاه مادران

درمانگاه مادران Mödravårdscentralen, MVC از جمله برای زنان باردار است. شما در تمام مدت بارداری خود می‌توانید به درمانگاه مادران Mödravårdscentralen, MVC مراجعه کنید و سلامتی خودتان و بچه را کنترل کنید. مراجعه به درمانگاه مادران رایگان است. درمانگاه مادران نشست‌هائی نیز ترتیب می‌دهد و شما می‌توانید اطلاعاتی درباره بارداری، زایمان و شیر دادن در این نشست‌ها دریافت کنید. این عادی است که پدرهای نوزادانی که به دنیا خواهند آمد نیز در این نشست‌ها و ملاقات‌ها شرکت می‌کنند. در سوئد رایج است که مردها نیز در هنگام زایمان حضور دارند.

زايمان

شما خودتان ميتوانيد انتخاب كنيد كه در كدام كلينيك زايمان مایلید زايمان كنيد، ولى بعضى وقتها اگر در آنجائى كه شما ميخواهيد جا نباشد ممکن است شما به جاى ديگرى مرجوع شويد.

در 1177 راهنماى خدمات درمانى ميتوانيد بيشتر بخوانيد.

درمانگاه کودکان

شما که پدر یا مادر هستید می‌توانید از درمانگاه کودکانBarnavårdscentralen (BVC)  کمک بگیرید. در درمانگاه کودکان می‌توان درباره رشد کودک، شیر دادن به کودک، خوراک و بیماری‌های کودک راهنمائی گرفت. پس از آنکه از زایشگاه به خانه بیائید می‌توانید خودتان با درمانگاه کودکان  BVCتماس بگیرید و یک وقت برای نخستین دیدار خودتان رزرو کنید. معمولاً نخستین دیدار شما با درمانگاه کودکان در خانه خودتان صورت می‌گیرد. یک پرستار درباره کار درمانگاه کودکان به شما اطلاعات خواهد داد و وضع تندرستی نوزاد شما را نیز کنترل خواهد کرد.

باردارى ناخواسته

از حاملگى جلوگيرى كنید

روشهاى مختلفى براى جلوگيرى از باردارى هاى ناخوسته وجود دارد. اين روشهاى مختلف معمولا روشهاى جلوگيرى يا وسايل جلوگيرى نام دارند. شما ميتوانيد در کلینیک نوجوانان، کلینیک مامائى يا مركز خدمات درمانى تقاضاى وسايل جلوگيرى از باردارى كنيد. كاندوم را ميشود بطور مثال از داروخانه يا مغازه مواد غذائى خريدارى نمود.

در 1177 راهنماى خدمات درمانى ميتوانيد بيشتر بخوانيد.

كورتاژ يعنى يك باردارى را خاتمه دادن.

تا قبل از اتمام هفته 18 قانون كورتاژ به خانمها بدون اينكه نياز به ارائه دليلى داشته باشند اجازه كورتاژ ميدهد. شخصى كه باردار است خودش در باره كورتاژ كردن تصميم ميگيرد.

در 1177 راهنماى خدمات درمانى ميتوانيد بيشتر بخوانيد.

منبع
اطلاعات درباره سوئد
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن